기업 정보:
6개국에 지사를 두고 20개국 언어로 고객들을 지원하는 다국적 IT서비스 기업입니다. 전세계적으로 2,000명 이상을 채용하고 있는 회사에서 새로운 인재를찾고 있습니다.
주요 업무 내용:
- 주 고객들인 중소기업 및 대기업의 IT 시스템 관리자 및 IT 구축 엔지니어들이 부딪치는 다양한 소프트웨어 솔루션들을 제공해 최우선으로 도움을 드릴 수 있어야 합니다.
- 유명 글로벌 IT 기업의 기업 소프트웨어 지원 컨설턴트 역할
-팀리더에 총괄 보고 -티켓 매니지먼트 프로세스
-한국어, 영어 능통해야 합니다.
• Being an Enterprise Software Support Consultant for a well-known leading global IT corporation.
• Being the first contact point for customers, working with IT system admins/IT deployment engineers in medium and big size organizations, helping them to solve ongoing issues with different software solutions.
• Performing troubleshooting analysis requests for technical assistance via phone, email, virtual sessions and any other form of communication in a timely, effective, and efficient manner.
• Identifying and escalating situations requiring urgent attention, understanding business impact and priorities.
• Following best practice ticket management processes, including ticket documentation, transferring, escalation and enhancement request submission.
• Reporting to Team leader
• Standard business language: English & Korean
그 외 자격 조건:
- IT 관련 학사 학위 이상. 한국어 원어민 우대, 한국어 영어 모두에 능통해야 합니다.[신입가능]
- 상황에 따라 저녁시간, 휴일, 주말 업무가 발생할 수 있습니다. 고객 지향적인 서비스 정신,협업이 월활한 커뮤니케이션 스킬
• IT background, university or college degree
• Korean native speaker is preferred, or fluent in Korean and English
• A team player with good interpersonal skills as well as ability to work independently.
• Customer oriented, highly proactive person, eager to learn, logical thinking,
• Ready to work evening shift (no night shift required), weekends and holidays.
그 외 근로 조건:
연봉: 한화; 2,650만원~2,750만원, 이외 실적에 따른 보너스
고용형태: 정규직
비자타입: 취업비자
보험: 의무보험 가입을 포함한 민영 건강보험, 사고 보험 가입 지원
• Career path opportunities
• Training opportunity to develop your career and certification, chance to learn from experts cross sites
• Competitive salary and performance bonus
• Private health and accident insurance together with compulsory insurance
• Friendly and fun work environment